Úton a comeback felé
Miután bejelentették, hogy az M/V forgatása március 16-én befejeződött, négy nappal később, meg is kaptuk az első bejelentő képet.
Egy elcseszett polaroid kép, gondolná az ember, de annál sokkal több...
Máris két művésszel kezdenék.
Az első, akit érdemes megemlíteni, Adolph Dietrich Friedrich Reinhardt (1913–1967) amerikai absztrakt művész.
A BIGBANG által kitett polaroid szinte kiköpött mása Adolph Reinhardt "No Title" (1964) művének.
Továbbá említik még Elaine Lustig Cohen-t (1927-2016) – úttörő grafikus, művész és levéltáros.
Adolph Reinhardt így nyilatkozott ezekről a sorozatokról: "tiszta, absztrakt, nem tárgyilagos, időtlen festészet, tér és változás nélküli, semmi másra való hivatkozás nélküliek, érdektelen, öntudatos tárgy (semmi tudattalan), ideális, transzcendens, figyelmen kívül hagyva mindazt, ami nem a művészet", mintha ő határozta volna meg a BIGBANG zenéjét...
És hogy pontosan miért, mert ez olvasható a művészt bemutató oldalakon:
"Adolph Reinhardt volt az egyik legkönyörtelenebb védelmezője az absztrakció tisztaságának. "Az ötven éves absztrakt művészet egyetlen célja, hogy a művészetet művészetként és semmi másként mutassa be... abszolútabbá és exkluzívabbá téve, nem objektív, nem reprezentatív, nonfiguratív, nem imagisztikus, nem expresszionista, nem szubjektív." - érvelt 1962-ben. Reinhardt számára ez egy fejlődő erőfeszítésként nyilvánult meg, hogy festményeitől megfosztson mindent, ami kívül esik a vászonfestés alapvető tényén. Hajlíthatatlan kiállása és az általa generált munka a New York-i iskola ellenzéki, gyakran ellenséges tagjává teszi."
Mindeközben a BIGBANG-ről szóló cikkek:
"A BIGBANG hajthatatlan álláspontja és az általa generált munka ellenzékként helyezi el őket, ők a K-Pop ipar gyakori ellenséges bandája"
Így máris érthető, hogyan kapcsolódik a művész a csoporthoz.
Viszont, ha kicsit átmegyünk a szokásos V.I.P gondolkodásba, neki ülünk szerkesztgetni, hogy képet kapjunk. Sokan tettek így és felfedezhetünk egy foltot, bár ez szerkesztés nélkül is látszik. De természetesen, máris megszületett a spekuláció is hozzá.
"Lefestette az egészet feketére, majd azt mondta 'Te vagy a fekete mögött'."
Bár, ha a tipp nem is jó, az biztos, hogy sokunknak hiányzik Seungri...
S, hogy mit rejt a kép? Hát nem csoportos ölelést, hanem...
Virágokat!
Március 23-án közzétették a title poster-t. Maga a kép máris rengeteg jelentéssel lett ellátva. A fő mondanivalója az, hogy a virágok kinyíltak és a hamarosan találkozunk az út végén. Az utolsó dalukban, a Flower Road-ban, mely katonaságba vonulásuk előtt jelent meg, a dalszöveg úgy szól, hogy "Látni foglak, amikor már kinyíltak a virágok", de G-Dragon is így búcsúzott a V.I.P-től katonaságba vonulása előtt. Szóval kinyíltak a virágok, de vizsgáljuk meg közelebbről is.
Kezdjük a címmel:
'봄여름가을겨울 (Still Life)'
Természetesen az évszakokhoz köthető, 4 szín = 4 évszak (4 ember...)
봄 = Tavasz
여름 = Nyár
가을 = Ősz
겨울 = Tél
Still Life = Csendélet
Still Life jelentése a művészetben:
Festmény vagy rajz a tárgyak elrendezéséről, amelyek jellemzően gyümölcsöt és virágot tartalmaznak, valamint az ezekkel kontrasztos tárgyakat, például tálakat és üvegedényeket.
Saját nézetem szerinti jelentés:
A virágzás tavasszal veszi kezdetét, melyet nem épp a csendélet kifejezéssel lehetne párosítani (bár tény, hogy békét sugároz), inkább a télhez lehetne kötni, ami a halál. Lázadás?, vagy itt jön képbe Seungri? Elveszítettünk egy színt, az ötödik embert...
Bár semmi sincs veszve, ugyanis az élesszeműek felfedezték az ötödik színt.
G-Dragon egyszer azt mondta, "Nem leszünk többé BIGBANG, ha egy tag kilép vagy lecserél valakit a csoportból. Nem számít, mi 5-en még mindig egy csoportot alkotunk."
Március 25-én közzétették az első teaser poster-t, mégpedig G-Dragon-nal.
G-Dragon élénk színvilágban jelenik meg a képen, mely a tavaszt prezentálja.
A képhez nem sok elméletet fűzött a fandom, viszont mindenkinek a My Heaven M/V külsője jutott eszébe. És mi van-e bármi köze magához a dalhoz, hát ezt egyelőre senki nem tudja, de mindenesetre a lefordítottam a dalszöveget: My Heaven
Taeyang a nyarat képviseli és nagyon hasonlít és 2018-as kép koncepciójához.
27-én Daesung képe jelent meg.
Sokan gondolták azt, hogy a kép a telet illusztrálja, bár a színvilág tényleg kicsit utal rá, de miután kikerült T.O.P képe is, egyértelműen Daesung az őszt fejezi ki, főleg a haja (és úgy néz ki, mint egy 80-as évekbeli rock-sztár)
.
Végül T.O.P képe került felfedésre március 28-án, mely a telet ábrázolja, és egyben a magányt is a távolság miatt...
Node, nagyítókat elő, nézzük meg közelebbről is!
Igazából a képen semmi "érdekes" nincs, azonkívül, hogy maszk van rajta, de milyen maszk is ez pontosan? Rajtam kívül kb. majdnem minden anime rajongónak Kaneki Ken (anime: Tokyo Ghoul (2014)) maszkja ugrott be.
Ami minket érdekel az animével kapcsolatban az, hogy Kaneki próbál beilleszkedni az emberi társadalomba ghoul-ként. T.O.P-t szellemként ismerjük, ahogy próbál beilleszkedni a társadalomba, vagyis próbált, mert rohadtul nem érdekli mások véleménye már, és erre lehet magyarázat a fehér szett, mely a megtisztulást és az újjászületést szimbolizálja a művészetben, bár a keleti kultúrákban a halált jelképezi.De ha mindez puszta kitaláció, egy dologban egy az érzés:
Kezdjük egyből a szöveggel:
아름다울 우리의 : Our Beautiful (Gyönyörű
봄 여름 가을 겨울 : Spring Summer Fall Winter (tavaszunk, nyarunk, őszünk és telünk)
"A gyönyörű tavaszunk, nyarunk, őszünk és telünk"
Nézzük meg közelebbről a képet, legfőképp azt a babát, amit mindenki elsőként jegyzett meg. Ki az vagy épp mi az?
Azon túl jutva, hogy a V.I.P-t mutatja, ahogy várunk a visszatérésre, más gondolatok is születtek.
Nos az én első gondolatom a Fűrész filmben szereplő baba volt, aki ismeri a filmet, tudja, hogy Fűrész igazságot szolgáltat az emberek felett. Mások megemlítették még 'A Nagy Pénzrablás' sorozatot is, én személy szerint nem láttam, és más bővebb magyarázatot nem szolgáltatott, így én sem tudok erről bővebben beszélni.
Továbbá ez a "személy" a várakozást is kifejezheti, és hogy miért?
Éppenséggel 5 ablak van, véletlen lenne? Igen, sokan azt mondanák, hogy igen, de GD-t ismerve, nincsenek véletlenek. Így a maszkos alak Seungri-t szimbolizálhatja, látszólag békésen várakozik egyedül abban a hatalmas székben. A színvilágot tekintve pedig, kék, ez Seungri színe, továbbá a kék a békét és nyugalmat, még jobban belemenve az egységet és hűséget jelenti.
Az, hogy kihez tartozik a kép, jelenleg találgatás, T.O.P vagy Daesung.
Április 1-jei második lyrics poster egyértelműen G-Dragon-hoz tartozik. Nem csak a színvilág miatt, hanem a M.O.T.T.E szék miatt is, amin még a neve is rajta van.
비 갠 뒤에 비애 (悲哀) 대신: Eső után, a szomorúság helyett
a happy end: egy boldog vég
悲哀: kínai szó, jelentése: bánat, szomorúság
A képen dominál a piros minden árnyalata, ami most nem a romantikát sugározza, inkább néz ki egy leharcolt helyszínnek. S az előadás véget ért...
G-Dragon M.O.T.T.E turné széke a központban áll üresen, rózsaszirmokkal körülvéve.
Kwon Ji Yong, áll a szék támláján, vagyis ez azt jelenti, hogy G-Dragon tényleg örökre kilépett az ajtón, ahogy Truman tette? Ezt nem akarom itt tovább ecsetelni, mert van róla egy bővebb bejegyzés.
Jobban megnézve a padlót és ahogy említettem is, rózsák vannak a földön. Törött rózsák... Nekem kapásból a 'Flower Road' zenéjük jutott eszembe, és amin eddig keresztül mentünk Seungri kapcsán, igencsak kemény virágúton haladtunk... És mi lett a vég? 4 ember vár ránk, 4 reflektorfény, inkább 3 és fél, elvégre T.O.P is más irányba indul... Viszont a négy lámpa közül egyetlen fény csak Kwon Jiyong-ra világít. A másik három lámpa üres. Tehát ahelyett, amit Kwon Jiyong egyedül tett, minden pillanat, amit a tagokkal töltött... BOLDOGABB volt. Megint csak a szóló turnéjára kell gondolnunk.
A hátsó falon lévő felirat vitát képez a rajongók közt. Vajon mi a befejezés? Gone vagy Coming?
'A boldogabb idők elmúltak' vagy 'Boldogabb idők jönnek'
Azt hiszem jelenesetben mindkét mondat megállná a helyét. De, ha kicsit kielemezzük a helyszínt, ami már eleve leharcolt, és a Rómeó és Júlia utalás is feltűnik, akkor arra következtethetünk, hogy a csata véget ért, bár veszteséggel, de boldogabb idők jönnek, hisz elvégre, a rossz után csak jó jöhet, nem igaz?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése